Glowny banner witryny
Facebook

guitar7S E R I A    E

Założeniem projektowym tej serii było osiągnięcie kilku podstawowych celów. Po pierwsze zależało nam na bezkompromisowej jakości dźwięku. Jak powszechnie wiadomo, dźwięk o średniej jakości cieszy tylko przez chwilę. Różnorodność gitar dostępnych na rynku, mnogość ich odmian konstrukcyjnych i diametralnie różne parametry akustyczne sprowokowały nas do opracowania i wdrożenia do produkcji kilku ciekawych, różnie brzmiących systemów elektronicznych. Każdy z nich oddaje charakter pudła gitary w nieco odmienny sposób, co pozwala dobrać elektronikę brzmiącą zgodnie z oczekiwaniami muzyka.

Standardem było też ograniczenie do niezbędnego minimum ingerencji w drewnianą konstrukcję gitary podczas montażu systemu. Systemy nagłośnienia często instaluje się w wysokiej jakości gitarach lutniczych lub egzemplarzach unikatowych (jak chociażby dobre roczniki najbardziej znanych marek na świecie), za każdym razem boli nas serce, kiedy przychodzi do wycinania fragmentu drewna z doskonałej, mistrzowskiej konstrukcji. W takiej chwili warto mieć świadomość, że system nagłośnieniowy możemy chcieć w przyszłości wymienić na doskonalszy, jak w tym wypadku można akceptować np. wycinanie dużych prostokątnych otworów na pudełko z elektroniką? Nasz wybór padł więc na elektronikę zabudowaną w gnieździe jack montowanym z boku pudła gitary, w miejscu standardowego plastikowego kołka.

Filozofią Serii E jest minimalistyczna konstrukcja systemu nagłaśniający, składającego się z przetwornika wibracji strun oraz współpracującego z nim, specjalnie dedykowanego dla niego i indywidualnie strojonego aktywnego elektronicznego układu wzmacniającego. Tak zbudowany system jest w zasadzie bezobsługowy, a jego minimalny pobór prądu powoduje, że wymiana baterii jest czynnością bardzo rzadką. Włączanie elektroniki następuje po włożeniu wtyku jack przewodu estradowego. Całość jest ukryta przed wzrokiem słuchaczy tak skutecznie, że często spotykamy się ze zdziwieniem: "Jak to? Ta gitara posiada system nagłaśniający?". I to jest piękno dyskretnych, eleganckich rozwiązań.

Dopełnieniem pozytywnych cech naszych systemów jest ich umiarkowana cena, powodująca że w tej klasie jakościowej jest to zdecydowanie godna uwagi propozycja zarówno dla zawodowych muzyków, jak i dla zaawansowanych muzyków-amatorów. Od tej chwili nie musisz wydawać 300$, żeby otrzymać dobrej jakości dźwięk, dźwięk pozbawiony wszelkich niepożądanych na scenie efektów, takich jak brumienie, przydźwięki, itp.

Nas dodatkowo ogromnie cieszy fakt, że całość została zaprojektowana i wyprodukowana w naszym kraju. Dzięki temu mamy możliwość stałej kontroli jakości poszczególnych elementów wchodzących w skład produktu, jak i całego gotowego systemu. W tym przypadku nic nie jest w stanie zastąpić ostatniego elementu kontroli jakości jakim jest ludzie ucho. A właściwie nie "ludzkie", tylko "muzyczne" ucho. Taka metodyka pozwala nam ufać w jakość oferowanych produktów. I na koniec, dodatkowo musimy jeszcze napisać o nieustającej inspiracji, o tym "głodzie" osiągania coraz bardziej doskonałego brzmienia, pięknej akustycznej barwy instrumentów wykonanych ręką mistrza ze szlachetnego cedru, mahoniu, świerku, klonu, ovangkol'u i palisandru...

 


 

Technika. Serię E tworzą następujące systemy:

gitary akustyczne:

E10 - pierwszy, podstawowy, zbierający doskonałe recenzje system AnalogSound znany już wielu muzykom i lutnikom - przetwornik typu ceramicznego (wymiary przetwornika: szerokość 1,9mm x wysokość 1,8mm x długość 67mm - zakończenie wtykiem mikro-jack 2,5mm),

E10-V - j.w. - wersja z potencjometrem siły głosu (volume),

 

 

E30 - przetwornik typu koncentrycznego (wymiary przetwornika: średnica 1,6mm x długość 100mm - zakończenie wtykiem mikro-jack 2,5mm - uniwersalny rozstaw strun),

E30-V - j.w. - wersja z potencjometrem siły głosu (volume),

 

gitary klasyczne:

E28 - przetwornik typu koncentrycznego (wymiary przetwornika: średnica 1,6mm x długość 100mm - zakończenie wtykiem mikro-jack 2,5mm - uniwersalny rozstaw strun)

E28-V - j.w. - wersja z potencjometrem siły głosu (volume),

 

systemy niekontynuowane (zastąpione przez doskonalsze modele):

E14 - przetwornik typu ceramicznego (wymiary przetwornika: szerokość 2,2mm x wysokość 2,0mm x długość 67mm - zakończenie wtykiem mikro-jack 2,5mm - rozstaw strun 55m)

E20 - przetwornik typu koncentrycznego (wymiary przetwornika: średnica 1,7mm x długość 100mm - zakończenie wtykiem mikro-jack 2,5mm - uniwersalny rozstaw strun)

E22 - przetwornik typu flex (wymiary przetwornika: szerokość 2,4mm x wysokość 1,0mm x długość 94mm - zakończenie wtykiem mikro-jack 2,5mm - uniwersalny rozstaw strun)

gitary klasyczne:

E16-X - przetwornik typu ceramicznego (wymiary przetwornika: szerokość 2,2mm x wysokość 2,0mm x długość 67mm - zakończenie przewodu bez wtyku ułatwia nie ingerencyjny montaż (w większości typowych gitar klasycznych unikamy konieczności frezowania - rozstaw strun 58mm)

E24 - przetwornik typu flex (wymiary przetwornika: szerokość 2,2mm x wysokość 0,8mm x długość 94mm - zakończenie wtykiem mikro-jack 2,5mm - uniwersalny rozstaw strun)

E26 - przetwornik typu koncentrycznego (wymiary przetwornika: średnica 1,7mm x długość 100mm - zakończenie wtykiem mikro-jack 2,5mm - uniwersalny rozstaw strun)

 


 

guitar8Wszystkie systemy zostały precyzyjnie wykalibrowane elektronicznie i akustycznie. Setki godzin odsłuchowych spędzonych z gitarami w ręku pozwoliły nam stworzyć szeroką paletę indywidualnie brzmiących systemów. Warto też wiedzieć, że KAŻDY EGZEMPLARZ naszej elektroniki przed trafieniem do Klienta jest testowany elektronicznie i elektroakustycznie, co daje pewność wysokiej jakości brzmienia.

Naszym Klientom podczas instalacji systemu elektronicznego zdecydowanie polecamy współpracę z zawodowym lutnikiem. Naprawdę warto wykorzystać jego wiedzę i doświadczenie. Pozwoli to wybrać optymalny dla danego instrumentu model elektroniki oraz zapewnia prawidłowy jej montaż. Końcowym efektem jest doskonała jakość dźwięku.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z bogactwem barwowym Serii E! Zapewniamy, że nieustannie pracujemy nad dalszym rozwojem produktów, a nasze dążenie do perfekcji przekłada się na jakże oczekiwaną wysoką jakość wykonania.

 


Próbki dźwiękowe: